مبارزه کردن سیاست پیروزی ونزوئلا ونزوئلا

مبارزه کردن: سیاست پیروزی ونزوئلا ونزوئلا انتخابات ایرانیان حسن روحانی انتخابات ریاست جمهوری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار بین الملل ظهور داعشی دیگر در میانمار

برای ما فرزند ها قصه هایی از نسل کشی بوسنی و هرزگوبین می گفتند؛ کلکسیونی از قصه های خونی، که فرزند ها در مدرسه می خواندند که بدانند دنیا چقدر جای بدی بوده است و

ظهور داعشی دیگر در میانمار

ظهور داعشی دیگر در میانمار

عبارات مهم : اخبار

برای ما فرزند ها قصه هایی از نسل کشی بوسنی و هرزگوبین می گفتند؛ کلکسیونی از قصه های خونی، که فرزند ها در مدرسه می خواندند که بدانند دنیا چقدر جای بدی بوده است و قرار است ما درستش کنیم و از آن چیزی بهتری بسازیم.

ظهور داعشی دیگر در میانمار

دنیا جای بهتری نشده، حتی با اغماض به سمت بهتر شدن هم حرکت نمی کند. نمونه اش فقط داعش نیست، کافی است نگاهی به شدت کشتار چند روز گذشته در میانمار بیندازید.

درگیری بین اکثریت بودایی و اقلیت مسلمان میانمار ماجرای امروز و دیروز نیست. دولت مستقر در میانمار در وقت شناسایی شهروندان این کشور اعلام کرده بود که هر کس نتواند اسنادی مربوط به سکوت در این کشور پیش از نیمه قرن نوزدهم ارائه دهد، جزو شهروندان این کشور محسوب نمی شود و دولت در برابر او متعهد نیست.

برای ما فرزند ها قصه هایی از نسل کشی بوسنی و هرزگوبین می گفتند؛ کلکسیونی از قصه های خونی، که فرزند ها در مدرسه می خواندند که بدانند دنیا چقدر جای بدی بوده است و

عموما مسلمانان میانمار هم نمی توانند ثابت کنند که پیش از فروپاشی هند در محل سکونت فعلی ارزش بودند یا نه، نتیجه این که این ساکنان غیر شهروند، در سالهای اخیر مدام مورد تعرض بودند، زمینها و منزل هایشان به آتش کشیده شده است هست، در خیابانها به وسیله اکثریت بودایی تحقیر شدند، از حقوق اولیه زندگی عادی محروم شدند، مورد تجاوز قرار گرفتند و به قتل رسیدند.

ظهور داعشی دیگر در میانمار

چه در دوره قبل از حکومت سوچی برنده جایزه صلح نوبل که مدعی بود میانمار را دیکتاتورهای نظامی اداره می کنند و چه بعد از سال ۲۰۱۵ زمانی که سوچی انتخابات را برد و حکومت کشورش را در دست گرفت هیچ چیز جلوی خشونتها علیه اقلیتی که منتسب به هند و مهاجر نامیده می شوند را نگرفته است.

این بار اما، علاوه بر خشونت شرکت یافته علیه مردم، مساله دیگری هم است و آن این که آیا هیچ کس در داخل حکومت میانمار، در این مورد هیچ کاری انجام نمی دهد. عکسهایی که از اوضاع مسلمانان روهینگیا منتشر می شود به قدری خشن و آزاردهنده است که خبرگزاری ایسنا نمی تواند آنها را منتشر کند.

برای ما فرزند ها قصه هایی از نسل کشی بوسنی و هرزگوبین می گفتند؛ کلکسیونی از قصه های خونی، که فرزند ها در مدرسه می خواندند که بدانند دنیا چقدر جای بدی بوده است و

در استان کوچکی که مسلمانان میانمار در آن زندگی می کنند، این روزها حضور روزنامه نگاران ممنوع شده است هست، دولت اجازه ارسال کمکهای بشر دوستانه شرکت ملل از جمله آب ، غذا، دارو و خدمات پزشکی به منظقه را گرفته هست. شاهدانی که در نتیجه بالاگرفتن دور تازه ای از خشونتها علیه مسلمانان، به کشور همسایه میانمار یعنی بنگلادش فرار کردند می گویند به دهکده های آنها با چرخ بال حمله شده است هست، منزل هایشان از اوج مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به آتش کشیده شده است هست. حداقل ۱۷ دِه به طور کامل سوزانده شده است است که ناظران شرکت ملل تنها توانسته اند به یکی از آنها راه پیدا کنند. به بسیاری از زنان و دختران تجاوز شده است هست، و این عمل به قدری وحشیانه بوده است که خیلیها در نتیجه شدت آسیبهای وارد شده است جان خودشان را از دست داده اند، فرزند ها در برابر چشم اعضای خانواده هایشان تکه تکه شده است اند و بسیاری از خانواده ها دست جمعی اعدام شده است اند.

دبیر کل شرکت ملل چهارشنبه از میانمار خواست به خشونتی که در دو هفته گذشته باعث آواره شدن روزانه ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت مسلمان میانمار شده است است آخر دهد. در حالی که جمعیت در کمپهای بی خانمانها در مرز بنگلادش و میانمار رو به زیاد کردن است تخمین زده می شود که حدود ۴۰۰ هزار مسلمان دیگر در ناحیه ای در مرکز میانمار گیر افتاده اند؛ جایی که نیروهای امنیتی میانمار به قول خود سرگرم اجرای یک «عملیات پاکسازی» هستند.

ظهور داعشی دیگر در میانمار

دبیر کل شرکت ملل گفته است که خطر یک «پاکسازی قومیتی» اقلیت مسلمان میانمار را ترساندن می کند و گفت امیدوار است که جلوی این روند گرفته شود. در حالی که اخباری که هر روز از میانمار به بیرون درز می کند خبر از خشونتی فزاینده علیه مردم غیر مسلح، زنان و کودکان می دهد، یک شرکت حقوق بشری که در طول سالهای گذشته کشتیهایی جهت نجات پناهنگان در دریای مدیترانه تخصیص داده شده است داده بود، کشتی اش را به آبهای جنوب شرق آسیا فرستاده است تا شاید بتواند به حفظ جانهای بیشتری کمک کند، ولی این کمک ها کافی نیست.

تا به حال حداقل ۴۰۰ نفر در این دور تازه خشونتها کشته شده است اند. با این حال صفحه شبکۀ اجتماعی فیس بوک سوچی منشتر شدن پستی مدعی شده است است که اخبار در مورد تجاوز و کشتار شرکت یافته مسلمانان در میانمار دروغ و جعلی هست، سوچی در ادعایی گفته است که تروریستها می خواهند صورت نامناسبی از میانمار به نمایش بگذارند و اخباری که در مورد درگیری قومی و مذهبی در میانمار منتشر می شود، تنها بخش کوچکی از یک کوه یخ است.

با این حال در دنیا خیلیها بیش از این حرفها دلواپس مساله هستند. رجب طیب اردوغان در تماس تلفنی با سوچی از او خواسته است «نسل کشی مسلمانان» در این کشور را متوقف کند. سوچی ولی در پاسخ به اردغوان گفته است که او همه تلاشش را جهت دفاع از مردم روهینگیا می کند و ادامه داده است که اردوغان نباید به اطلاعات غلط درمورد مساله میانمار اعتنا کند.

در روزهای اخیر، عده زیادی از رهبران دنیا به خشونتهای روزهای اخیر میانمار اعتراض کردند. پاپ فرانسیس، رهبر ۱.۲ میلیارد کاتولیک دنیا این هفته در پیامی به خشونتها علیه مسلمانان میانمار اعتراض کرده و گفته است: « اخبار ناراحت کننده از کشتار مذهبی برادران روهینگیایی ما شنیده می شود. امیدوارم خداوند آنها را حفظ کند و از همه مردان و زنان نیکوکار می خواهم به یاری آنها بشتابند».

پاپ فرانسیس همچنین اعلام کرده است که امسال در نوامبر و دسامبر به میانمار و بنگلادش سفر خواهد کرد؛ نخستین سفر یک پاپ به این مناطق، جهت جلب توجه جهانی به بحران دنباله داری که سال هاست در منطقه جان مردم را می گیرد.

با همه این حرفها، رهبر برنده جایزه صلح نوبل، سوچی هنوز حتی از موضع گیری قاطعانه در مورد مساله خودداری می کند. دولت میانمار همچنین از سفارت آمریکا در این کشور خواسته است که استفاده از کلمه روهینگیا در گزارشهای خود را متوقف کند. او ناظران شرکت ملل را محدود کرده است و هیچ برنامه ای جهت جلوگیری از ادامه خشونتها علیه مردم ارائه نکرده هست. دولت مدعی است گروههایی از مسلمانان مسلح هستند و امنیت کشور را ترساندن می کنند.

تاجران سلاح هم حالا وارد ماجرا شده است اند. یک سایت خبری مدعی شده است است که با وجود اعتراضهای بین المللی به میانمار، اسرائیل فروش سلاح به این کشور را ادامه می دهد؛ ناظران اعتقاد هستند سوچی که قدرت را در نتیجه یک انتخابات به دست گرفته است هنوز نمی تواند ارتش را به کنترل خودش در آورد و در نتیجه جهت جلوگیری از سقوط مشروعیت و محبوبیتش باید با ارتش مدارا کند. علاوه بر این میانمار در سیاست داخلی اش زیاد به خوش آیند چین واکنش‌ها می کند، نه قدرتهای جامعه آزاد.

درگیریهای سیاست داخلی و خارجی سوچی ولی مانع از این نشده است که فعالان اجتماعی در سرتاسر دنیا اعتراضهایی علیه او شروع نکنند. آنها از بنیاد نوبل خواسته اند جایزه نوبل صلحی که به او داده است را بعد بگیرد. آکادمی نوبل البته منشتر شدن یک پرسش و پاسخ بر روی سایت رسمی خود بدون اشاره به این تلاشها و نامه ای که در سرتاسر دنیا روی وب دست به دست و به وسیله مردم امضا می شود، گفته است که امکان بعد گرفتن جایزه نوبل از برندگان آن وجود ندارد، هر چند این آکادمی امیدوار است که برنده هایشان جایزه ارزش را نگه دارند!

۱.۱ میلیون نفر مسلمان در میان اکثریت بودایی ساکن میانمار، با خطر پاکسازی قومی رو به رو هستند و هیچ کاری از دست ما ساخته نیست، همان طور که در صبرا و شتیلا، در آشویتس، در بوسنی و هرزگویین و غزه هم کاری از دست ما ساخته نبود.

اخبار بین الملل – ایسنا/ فاطمه کریمخان

واژه های کلیدی: اخبار | جایزه | میانمار | میانمار | مسلمانان | اخبار بین الملل

ظهور داعشی دیگر در میانمار

ظهور داعشی دیگر در میانمار


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار