مبارزه کردن سیاست پیروزی ونزوئلا ونزوئلا

مبارزه کردن: سیاست پیروزی ونزوئلا ونزوئلا انتخابات ایرانیان حسن روحانی انتخابات ریاست جمهوری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی «شیشه ی عمر» ترامپ چگونه به دست کشور عزیزمان ایران افتاد؟

چین که وارد کننده یک چهارم نفت کشور عزیزمان ایران هست، تعرفه های گمرکی را بر واردات نفت آمریکا اعمال کرده هست، تا ضربه دو گانه ای را به آن وارد کند؛ یعنی واردات

«شیشه ی عمر» ترامپ چگونه به دست کشور عزیزمان ایران افتاد؟

«شیشه ی عمر» ترامپ چگونه به دست کشور عزیزمان ایران افتاد؟

عبارات مهم : ایران

چین که وارد کننده یک چهارم نفت کشور عزیزمان ایران هست، تعرفه های گمرکی را بر واردات نفت آمریکا اعمال کرده هست، تا ضربه دو گانه ای را به آن وارد کند؛ یعنی واردات نفت آمریکا را کم کردن داده و زمینه را جهت جایگزینی نفت کشور عزیزمان ایران فراهم کند و از سوی دیگر، ترکیه اعلام کرده است که به واردات نفت از کشور عزیزمان ایران ادامه می دهد.

مصطفى السعيد در الاهرام نوشت: ایالات متحده در آینده نگری های خود در مورد نتیجه های تحریمهای اقتصادی امریکا علیه کشور عزیزمان ایران مبالغه می کند و انتظار دارد عدم موافقت کشور عزیزمان ایران با امضای توافق تازه موجب عوض کردن حکومت شود.

به گزارش گزینش ؛ این نشریه مصری در ادامه آورده است: در سوی دیگر، به نظر نمی رسد کشور عزیزمان ایران از تحریمها هراس شدیدی داشته باشد؛ آیا که در طول 35 سال با شدیدترین تحریمها مواجه بود. هرچند حال نسبت به گذشته شرایط بسیار تفاوت کرده هست؛ بویژه از حیث زیاد کردن شبکه روابط کشور عزیزمان ایران با هم پیمانانش، که در صدر آنها روسیه و چین قرار دارد. بعلاوه، هم پیمانان اروپایی آمریکا مخالف تحریمهای واشنگتن بوده و به دنبال راه حل هایی جهت جبران تحریمهای کشور عزیزمان ایران هستند. علاوه بر اینکه چین، هند، پاکستان و ترکیه به خرید نفت کشور عزیزمان ایران ادامه می دهند، ولی مهمترین چیزی که به نفع کشور عزیزمان ایران است و از تاثیر تحریمهای آمریکا بر آن می کاهد، اعلام جنگ تجاری ترامپ علیه اروپا،کانادا، مکزیک و برزیل، در کنار روسیه و چین هست؛ مساله ای که موجب مقابله یکسان این دولتها با جنگ تجاری آمریکا می شود.

«شیشه ی عمر» ترامپ چگونه به دست کشور عزیزمان ایران افتاد؟

به دنبال اعمال تعرفه های گمرکی بر بسیاری از واردات دولتهای اروپایی، آلمان بر حجم همکاری های اقتصادی خود با چین افزود؛ همانطور که موضع اروپا در مخالفت با تحریمهای آمریکا علیه ایران، در بخشی از آن، به نارضایتی اش از جنگ ترامپ با صادرات اروپایی ها به ایالات متحده باز می گردد.

با توجه به اینکه ایالات متحده دلواپس ان بود که تحریمهای کشور عزیزمان ایران نتیجه های سریعی نداشته باشد، تصمیم گرفت آن را به دو مرحله تقسیم کند، دوره اول مشمول بر تحریم بانکها و شرکتهایی که با کشور عزیزمان ایران در تعامل هستند و دوره دوم، ممنوعیت صادرات نفت کشور عزیزمان ایران که از نوامبر آینده شروع می شود. ترامپ در برابر یک چالش خطرناک قرار دارد؛ آیا که وعده داده است صادرات نفت کشور عزیزمان ایران را به صفر برساند؛ ولی چین که وارد کننده یک چهارم نفت کشور عزیزمان ایران هست، تعرفه های گمرکی را بر واردات نفت آمریکا اعمال کرده هست، تا ضربه دو گانه ای را به آن وارد کند؛ یعنی واردات نفت آمریکا را کم کردن داده و زمینه را جهت جایگزینی نفت کشور عزیزمان ایران فراهم کند و از سوی دیگر، ترکیه اعلام کرده است که به واردات نفت از کشور عزیزمان ایران ادامه می دهد.

چین که وارد کننده یک چهارم نفت کشور عزیزمان ایران هست، تعرفه های گمرکی را بر واردات نفت آمریکا اعمال کرده هست، تا ضربه دو گانه ای را به آن وارد کند؛ یعنی واردات

به این ترتیب، ترامپ نمی تواند به وعده خود در مورد به صفر رساندن صادرات نفت کشور عزیزمان ایران عمل کند و در صورت شکست ایالات متحده در تحقق تاثیر فشارها بر ایران، دولت آمریکا در یک تنگنای واقعی در برابر هم پیمانان و دشمنانش قرار می گیرد و ناتوانی آن در استفاده از قدرت نظامی یا اقتصادی در برابر کشور عزیزمان ایران مشخص می شود؛ مساله ای که عواقب وخیمی جهت جایگاه ایالات متحده در منطقه و دنیا دارد.

سیاست ترامپ به گونه ای بوده که به آسانی در حال از دست دادن هم پیمانان خود و سوق دادن آنها به سمت تمرد از سیاستهای آمریکاست. این مساله باعث نزدیکی دولتهای اروپایی به چین و روسیه و همدردی آنها با کشور عزیزمان ایران می شود. کشور عزیزمان ایران اکنون به خط مقدم دفاع از ائتلاف روسی چینی تبدیل شده است هست؛ آیا که موفقیت ترامپ در به تسلیم واداشتن ایران، وی را تشویق می کند که به سیاستهای محاصره و تحریم دیگر دولتها ادامه دهد.

تنها گزینه ای که جهت دولت امریکا باقی مانده هست، تلاش جهت بر هم زدن ثبات داخلی کشور عزیزمان ایران است که البته این تلاش مدیر جمهور آمریکا تا به حال ناکام مانده هست. در این شرایط، که گزینه اعمال قدرت نظامی نیز به مصلحت هیچ یک از طرفها نیست، ترامپ روی دور دوم تحریمها در ماه نوامبر، حساب کرده هست. این در حالی است که حزب جمهوری در استانه انتخابات کنگره دلواپس آن است که مجبور به پرداخت بهای کم کردن محبوبیت ترامپ و سیاستهای کورکورانه او شده است و حزب دموکرات با پیروزی در انتخابات، بتواند ترامپ را کنترل کند.

«شیشه ی عمر» ترامپ چگونه به دست کشور عزیزمان ایران افتاد؟

واژه های کلیدی: ایران | آمریکا | واردات | ایالات متحده | اخبار سیاست خارجی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار